تاریخچه وتشکیلات انجمن فارغ التحصیلان شریف

انجمن فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف

انجمن فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف به منظور برقراري و تقويت پيوند ميان فارغ التحصيلان دانشگاه با يكديگر از يك طرف و بين فارغ‌التحصيلان و دانشگاه از طريف ديگر پايه گذاري شده است. انجمن فوايد بسياري دارد كه در ذيل به چند مورد اشاره مي شود:

  • · هزاران فارغ التحصيل دانشگاه در مناطق مختلف داخل و خارج كشور به فعاليت اشتغال دارند و با تقويت شبكه ارتباطي ميان آنان زمينه مناسبي براي تبادل اطلاعات و تجربيات و همكاري هاي مشترك فراهم مي شود.
  •  ارتباط فارغ التحصيلان با دانشگاه موجب مي شود كه بازخورد خروجي هاي دانشگاه در دسترس دانشگاه قرار گيرد و زمينه براي ارتباط صنعت با دانشگاه فراهم شود.
  • تسهيل ارتباط ميان مراكز كار و كارآفريني با فارغ التحصيلان متخصص موجب گسترش زمينه هاي كسب كار در جامعه مي شود.
  • فارغ التحصيلان دانشگاه مي توانند با حمايت مالي و معنوي از دانشگاه موجب رشد و توسعه‌ي روز افزون دانشگاه شوند و آن را به دانشگاهي ايده آل براي تحصيل فرزندان خود و جامعه تبديل كنند.
  • · انجمن با انجام فعاليتهاي اجتماعي به ويژه برنامه‌هاي خانوادگي به رشد فرهنگ اجتماعي فارغ التحصيلان و جامعه كمك مي كند.

انجمن با برگزاری سمینارها ودوره های آموزشی در بروز نگهداشتن دانش آموختگان نفش مهمی ایفا میکند

تاريخچه تاسيس

در سال 1370 مسئولين دانشگاه با همراهي عده اي از فارغ التحصيلان تصميم به ايجاد نهادي براي سازماندهي و بهره برداري از پتانسيل فارغ‌التحصيلان دانشگاه در جهت كمك به دانشگاه گرفتند. در بهمن ماه 1370 با تشكيل هيئت اجرايي فعاليت اجرايي انجمن آغاز شد. در سال 1379 مطالعاتي براي افزايش مشاركت فارغ التحصيلان انجام گرفت و اين مطالعات منجر به ارايه پيشنهاد براي اصلاح ساختار انجمن گرديد. در اوايل سال 1381 اساس نامه به گونه اي اصلاح شد تا اكثريت اعضاي هيئت امنا از طريق مجامع فارغ التحصيلان دانشكده ها انتخاب شوند و پس از آن تشكيلات انجمن مورد بازنگري كلي قرار گرفت.

اهداف انجمن

  1.            1.      كمك به ارتقاي سطح علوم و تكنولوژي ملي
  2.            2.      ايجاد و حفظ ارتباط مستمر بين فارغ التحصيلان و دانشگاه
  3.            3.      كوشش براي ارتقاي علمي، فني و دانش مديريتي فارغ التحصيلان علاقه مند
  4.    4.  ايجاد و تحكيم ارتباط علمي و فني بين دانشگاه و مراكز علمي و اجرايي به منظورآشنا نمودن دانشگاه با مراكز مذكور و قــابليت ها و نيازهاي علمي و فني آنها و رفع نياز هاي طرفين به كمك اين ارتباط
  5.            5.      بهره گيري از نظرات و تجارب فارغ التحصيلان در جهت ارتقاي علمي و فني دانشگاه

هيئت امنا

هيئت امنا از 103 عضو اصلي و 22 عضو علي البدل از فارغ التحصيلان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه تشكيل مي شود. رييس دانشگاه نيز خود عضو و رئيس اين هيئت است. اعضاي هيئت امنا براي مدت 3 سال انتخاب مي شوند. اعضاي هيئت امنا از سه بخش تشكيل مي شوند. بخشي توسط مجامع دانشكده ها‌‏ بر اساس سهميه انتخاب مي شود. بخشي از ميان اعضاي هيئت امناي دوره قبل انتخاب مي شوند و بخش سوم توسط رييس دانشگاه تعيين مي شوند. از وظايف اصلي هيئت امنا تعيين سياست هاي كلي انجمن، انتخاب اعضاي هيئت اجرايي و بازرسان و نظارت بر حسن اجراي وظايف هيئت اجرايي است.

هيئت اجرايي و بازرسان

هيئت اجرايي متشكل از 11 عضو اصلي و 2 عضو علي البدل است كه به مدت 2 سال توسط هيئت امنا انتخاب مي شوند. هيئت اجرايي بالاترين ركن اجرايي انجمن است. بازرس انجمن نيز وظيفه نظارت بر كليه امور انجمن را به عهده دارد. هيئت اجرايي يك نفر را به عنوان دبيركل و يك نفر را به عنوان خزانه دار انجمن انتخاب مي كند. اعضاي اصلي و علي البدل هيئت اجرايي و بازرسان در اين دوره عبارتند :

 

علينقي مشايخي(دبيركل)  mashayekh@sharif.edu

علي نقيب(خزانه دار) naghib_a@yahoo.com

فيروز اردشيريان(جانشين دبير كل) f.ardeshirian@namvaranpt.com

علي مقدسيان info@alum.sharif.edu

محمود شيري shiri@bonyadsharif.ir

فرانك قهرمان پور faranak_ghahremanpour@yahoo.com

اكبر تركان turkan@csr.ir

مهدي حكيم پور m_hakimpour@yahoo.com

فروزنده طبيبي foroz2002@yahoo.com

محمد زهرايي zahraei.m@gmail.com

عبدالمهدي اجلالي iranzobco@yahoo.com

فرزين رادكاني radkani_f@yahoo.com

حجت بابائي hojat_babaei2003@yahoo.com

بازرس اصلي: سيد علي ميرسليمي smirsalimi@gmail.com

بازرس علي البدل :‌ برمك صدري b.sadri@iranclimber.co.ir

 

كميته هاي ستادي انجمن

ستاد انجمن از كميته هاي مختلفي تشكيل شده است كه هريك مسئوليت پيگيري اهداف و وظايف انجمن را در يك حوزه خاص به عهده دارند. براي هر كميته ستادي يك دبير يا هماهنگ كننده تعيين مي شود كه از ميان اعضاي هيئت اجرايي يا اعضاي فعال و علاقمند انجمن انتخاب مي شوند. اعضاي انجمن مي توانند به تناسب علاقه خود در يك يا چند كميته ستادي عضو شده و در آن فعاليت كنند. اسامي كميته هاي ستادي، ماموريت هر يك و دبير كنوني آنها در زير آورده شده است:

  1. كميته هماهنگي و اجرايي:

به منظور هماهنگي فعاليت هاي ستادي و هدايت امور اجرايي انجمن، كميته اي با عنوان هماهنگي و اجرايي متشكل از  دبيران كميته هاي ستادي تشكيل شده است. اين كميته ضمناً‌ وظيفه سرپرستي و هدايت تيم اجرايي موظف دفتر مركزي را به عهده دارد و در صورت صلاحديد برخي وظايف انجمن از طريق هيئت اجرايي به آن سپرده مي شود.

كميته برنامه ريزي و منابع مالي:                 دبير:‌ علي نقيب naghib_a@yahoo.com

تهيه برنامه هاي بلند مدت و كوتاه مدت شامل بودجه سالانه براي انجمن و هماهنگي، نظارت، و ارزيابي فعالیتهای اجرایی وچگونگی انجام برنامه‏ها

شناسايي و جمع آوري هدايا و منابع مالي براي تحقق اهداف انجمن و تعيين محل مصرف آن

  1. هماهنگي كميته هاي تخصصي و حرفه ای:  دبير: مهدي حكيم پور m_hakimpour@yahoo.com

پايه گذاري كميته هاي تخصصي دانشکده ها ویاحرفه ای در زمينه هاي مختلف متناسب با علايق و تخصص اعضا و ‌هماهنگي فعاليت آن‌ها

  1. كميته فناوري اطلاعات:                 دبير: سيد حسين رضوي razavihossein@gmail.com

ايجاد پايگاه اطلاعاتي و پايگاه رايانه اي مناسب و موثر براي تسهيل ارتباط بين انجمن و اعضا وبررسی ابزارهاو تکنولوژی های جدید ارتباطی واطلاعاتی

  1. كميته عضويت و نظرخواهي:                دبير: فروزنده طبيبي foroz2002@yahoo.com

جذب اعضاي جديد،‌ نگهداري اعضاي موجود، و نيز جمع آوري و جمع بندي نظرات اعضا

  1. كميته امور اجتماعي، روابط خارجي و مناطق: دبير: فرانك قهرمان پور faranak_ghahremanpour@yahoo.com

انجام فعاليتهاي اجتماعي مختلف نظير گردهمايي عمومي، نمايشگاه،كنفرانس و بازديد براي اعضا به نحو مطلوب و جذاب در جهت هدفهاي انجمن و ارايه امكانات رفاهي به اعضا

ايجاد ارتباط بين انجمن و فارغ التحصيلان و اعضاي خارج از كشور

سازماندهي و تشكل فارغ التحصيلان ساكن يك منطقه جغرافيائي از طريق ايجاد كميته هاي منطقه اي و هماهنگي فعاليت اين كميته ها

  1. كميته روابط عمومي و انتشارات:             دبير: محمد زهراييzahraei.m@gmail.com

اطلاع رساني متقابل بين انجمن و ذينفعان و نيز در داخل انجمن در خصوص هدفها،‌ فعاليت ها، انتظارات و تحولات مهم محيطي مرتبط با انجمن از طريق انتشار خبرنامه‏، بروشور و غيره

  1. كميته ورزش:                            دبير: محمود محبي irannowsa@irannowsa.com

برنامه ريزي براي ترويج فعاليتهاي مختلف ورزشي ما بين اعضا و اجراي فعاليت هاي ورزشي و انجام بازديد هاي تفريحي از مناطق مختلف كشور، تسهيل عضويت در باشگاه هاي ورزشي و ساخت باشگاه فارغ التصحيلان

  1. كميته آموزش:                               دبير: سيدجلال عفيف s_j_afif@yahoo.com

برنامه ريزي و فعاليت در زمينه ارتقاي دانش علمي و حرفه اي اعضاي انجمن و همكاري با دانشگاه در زمينه برنامه ريزي آموزشي

  1. كميته سخنراني:                         دبير: فرزونده طبيبي foroz2002@yahoo.com

برنامه ريزي و اجراي سخنراني ها و سمينارهاي علمي، تخصصي، فرهنگي و هنري

  1. كميته گردشگري:                 دبير: منصوره كاوياني نژاد kavianynejad@gmail.com

برنامه ريزي و اجراي برنامه هاي گردشگري گروهي براي اعضا شامل طبيعت گردي،‌ ايرانگردي و بازديد از مناطق مختلف

كميته هاي تخصصي دانشكده ها

براي هر دانشكده يا گروه آموزشي يك بخش يا كميته تخصصي پيش بيني شده كه فارغ التحصيلان آن دانشكده در آن فعاليت مي كنند. كميته هاي دانشكده ها اهداف انجمن را در حوزه ي هر دانشكده دنبال مي كنند. كميته هاي دانشكده ها به تناسب علاقمندي اعضا به فعاليت هاي مختلفي نظير برگزاري گردهمايي‏، كلاسهاي بازآموزي، انتشار خبرنامه و ارتباط با صنعت مي پردازند. اسامي دبيران كميته هاي تخصصي فعال در اين دوره به شرح زيرند:

 

مهندسي عمران: محمد زهرايي zahraei.m@gmail.com

مهندسي صنايع: فروزنده طبيبي foroz2002@yahoo.com

شيمي: سعيد بلالائي balalaie@kntu.ac.ir

مهندسي برق: فرخ مليحي fmalihi@hotmail.com

مهندسي شيمي: حجت بابايي hojat_babaei2003@yahoo.com

مهندسي و علم مواد: علي كوچك زاده a.koochak@gmail.com

مهندسي مكانيك: مهدي حكيم پور m_hakimpour@yahoo.com

مهندسي كامپيوتر: نويد خسروي ceo@nebras.com

مهندسي انرژي: امين جود زاده amin.joudzadeh@gmail.com

مهندسي هسته اي ابوعلي گلزاري abooaligolzary@gmail.com

مديريت و اقتصاد: پيرو غفراني pirouz.ghofrani@gmail.com

علوم رياضي: احمد مرشديان morshedian@gmail.com

مهندسي هوافضا:‌ افشين بناء زادهafshin_banazadeh@yahoo.com

برنامه ريزي حمل و نقل: محمد رئوفي raoofi_harkat@yahoo.com

 

كميته هاي منطقه اي:

فارغ التحصيلان هر منطقه يا استان كشور مي توانند نسبت به تشكيل كميته منطقه اي اقدام كنند. كميته هاي منطقه اي اهداف و وظايف انجمن را در منطقه خود دنبال مي كنند. در گذشته كميته هاي خراسان، گيلان، اصفهان، مازندران، كرمان و قزوين تشكيل شده اند و در حال حاضر دو كميته زير فعال هستند و هر ساله گردهمايي ساليانه با حضور اعضاي ستاد مركزي انجمن برگزار مي كنند.

كميته اصفهان، دبير: عبدالمهدي اجلالي iranzobco@yahoo.com

كميته قزوين، دبير: محمد رضا كيانمهر reza.kianmehr@gmail.com

مديريت اجرايي انجمن:

دفتر مركزي انجمن در ساختمان انجمن واقع در محوطه اصلي دانشگاه صنعتي شريف مستقر است. تشكيلات دفتر مركزي و نيروهاي موظف آن مسئوليت انجام كارهاي اجرايي و پشتيباني انجمن را به عهده دارند. فعاليت‌هايي نظير حفظ و برقراري ارتباط با عموم ذينفعان انجمن شامل ادارات و مراكز دانشگاه، اعضاي انجمن، كميته هاي مختلف انجمن و مراكز خارج از دانشگاه از طريق اين دفتر صورت مي گيرد. در حال حاضر مسئوليت مديريت اجرايي انجمن به عهده خانم مينا ضرابيان است كه خود فارغ التحصيل كارشناسي ارشد دانشكده مهندسي و علم مواد اين دانشگاه است. بر اساس تقسيم وظايف صورت گرفته برخي از كاركنان مسئوليت اجرايي يك يا چند كميته ستادي يا تخصصي انجمن را به عهده دارند. اسامي كاركنان دفتري مركزي عبارتند از:

 

مينا ضرابيان (مدير اجرايي) mina_zarabian@alum.sharif.edu

احسان اله ارض پيما info@alum.sharif.edu

بهاره ايران نژاد baharehirannejad6@yahoo.com

محبوبه پيراهش pirahesh_m@alum.sharif.edu

سميه حساني somayehesani@alum.sharif.edu

ريحانه اقوامي reyhaneh_aghvami@alum.sharif.edu

پرويز رزاقي info@alum.sharif.edu

 

ساختمان انجمن:

ساختمان انجمن در زمين اهدايي دانشگاه به مساحت 220 متر مربع جنب ساختمان رستوران مركزي دانشگاه ساخته شده است. اين ساختمان در چهار طبقه و زيربناي 880 متر مربع با هزينه قريب 4 ميليارد ريال با كمك مالي چند تن از فارغ التحصيلان دانشگاه بنا شده است.

بانك اطلاعاتي اعضا:

در بانك اطلاعاتي انجمن اطلاعات شخصي و تحصيلي قريب 35000 فارغ‌التحصيل و عضو هيئت علمي دانشگاه به همراه نشاني تماس عده زيادي از فارغ‌التحصيلان كه با انجمن در ارتباط هستند ثبت شده است. بانك اطلاعاتي انجمن تقش كليدي و مهمي را در برقراري و توسعه ارتباطات ميان اعضاي انجمن ايفا مي كند. تعداد اعضاي رسمي انجمن تاكنون بالغ بر 11000 نفر گرديده است.

پايگاه اطلاع رساني انجمن(www.alumsharif.org):

پايگاه اطلاع رساني انجمن نقش شاهراه اطلاعاتي را براي انجمن ايفا مي كند. اين سايت از بخش هاي مختلفي شامل معرفي انجمن، اخبار فعاليت ها، معرفي كميته هاي انجمن، آرشيو عكس،‌ خبرنامه، راهنماي فارغ التحصيلان، اخبار كاريابي، بخش تبليغات، بخش انتخابات اينترنتي، بخش اعضاي سايت و آموزش الكترونيك تشكيل شده است. افراد و شركت ها مي توانند آگهي هاي تبليغاتي يا كاريابي خود را براي نصب در سايت انجمن به دفتر انجمن سفارش دهند.

سرويس پست الكترونيك و صفحه شخصي:

اعضاي انجمن مي توانند از طريق پايگاه ويژه انجمن به نام www.alum.sharif.edu ، نشاني پست الكترونيك و صفحه شخصي دريافت كنند. ضمناَ‌ دفتر انجمن به اعضا كمك مي كند تا صفحه خانگي خود را طراحي كنند.

انتخابات اينترنتي:

به منظور تسهيل برگزاري انتخابات انجمن از جمله برگزاري انتخابات هيئت امنا و انتخابات كميته هاي دانشكده ها يا كميته هاي استاني يك برنامه اينترنتي ويژه طراحي و راه اندازي شده است. در سال 1384 به كمك اين برنامه اولين انتخابات اينترنتي انجمن براي تعيين اعضاي دومين دوره هيئت امناي انجمن و در سال 1386 دومين انتخابات براي تعيين اعضاي كميته اجرايي دانشكده ها برگزار شد. در مدت اخير نيز انتخابات دور سوم هيئت امنا و انتخابات كميته هاي تخصصي دانشكده ها نيز به كمك اين برنامه برگزار شده است. در برخي حالات نيز از روش انتخابات حضوري يا تلفيق اينترنتي و حضوري استفاده شده است.

گردهمايي ها‏:

گردهمايي هاي عمومي انجمن بصورت دوره اي و در مناسبت هاي مختلف برگزار مي شود. علاوه بر گردهمايي عمومي، گردهمايي هايي نيز توسط كميته هاي دانشكده ها و يا كميته هاي منطقه اي برگزار مي شود. در اين گردهمايي ها برنامه هاي متنوعي از جمله سخنراني علمي و تخصصي و برنامه هاي هنري و تفريحي برگزار مي شود.

جشن هاي چهلمين سال فارغ التحصيلي

همه ساله در اواسط مهرماه و همزمان با چهلمين سالگرد فارغ التحصيلي دانش آموختگان دوره هاي مختلف دانشگاه، جشن ويژه اي به همراه گردهمايي بزرگ ساليانه دردانشگاه برگزار مي شود. براي برگزاري اين جشن ها ستاد ويژه اي تشكيل مي شود كه سرپرستي آن با دبير كميته اجتماعي انجمن است. ده ها نفر از جمله فارغ التحصيلان داوطلب آن دوره كه قرار است جشن آنان برگزار شود به عضويت اين ستاد در مي آيند. اين جشن ها با حمايت مالي ده ها شخص حقيقي و شركت متعلق و وابسته به دانش آموختگان دانشگاه به ويژه دانش آموختگان همان دوره برگزار مي شود. تاكنون سه دوره جشن به مناسبت چهلمين سال فارغ التحصيلي دانش آموختگان دوره اول، دوره دوم و دوره سوم به ترتيب در 16 مهرماه 1389، 22 مهرماه 1390 و در روزهاي 13 و 14 مهرماه 1391 در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شده است. ستاد جشن دوره چهارم نيز از مهرماه 1391 آغاز به كار كرده است و طبق تصميم اين ستاد، جشن دوره چهارم در فاصله روز چهارشنبه 17 تا جمعه 19 مهرماه 1392 برگزار خواهد شد.

جشن هاي دوره اول و دوم در يك روز برگزار شد اما برنامه جشن دوره سوم به دو روز افزايش يافت تا فرصت بيشتري براي اجراي برنامه هاي مختلف فراهم شود. پيش بيني مي شود كه جشن دوره چهارم به سه روز افزايش يابد تا فرصتي هم براي برگزاري سخنراني هاي  مختلف فراهم شود. در اين جشن هاي برنامه هاي مختلفي نظير تقدير از استادان پيشكسوت، گرامي داشت درگذشتگان، پخش فيلم گفتگو با دانش آموختگان آن دوره، بيان خاطرات،‌ معرفي خانواده هاي هم دانشگاهي، رونمايي از كتاب ويژه جشن، اهداي تنديس به دانش آموختگان آن دوره، برگزاري نمايشگاه عكس. برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي فارغ التحصيلان، اجراي برنامه هاي موسيقي و تفريحي، اجراي سخنراني و غيره اجرا مي شود.

مجموعه فيلم ها و كتاب هاي ويژه جشن چهلمين سال

هر ساله به مناسبت برگزاري جشن چهلمين سال، فيلم هاي مختلف گفتگو با دانش آموختگان و استادان هر دوره تهيه و تدوين مي شود. تاكنون سه مجموعه فيلم تهيه و منتشر شده است. ضمناً هر ساله كتاب ويژه اي براي معرفي فارغ التحصيلان هر دوره تهيه و منتشر مي شود كه حاوي شرح حال عموم آنان است. تاكنون كتاب‌هاي ويژه دانش آموختگان دوره اول تا سوم به نام دفتر اول، دفتر دوم و دفتر سوم انتشار يافته است. دفتر سوم براي نخستين بار حاوي پيام ها و راهنمايي هاي ويژه براي نسل جديد است. علاقمندان براي تهيه اين مجموعه فيلم ها و كتاب ها مي توانند با دفتر انجمن تماس بگيرند.

گردهمايي و كنفرانس كيش‏:

به مناسبت چهلمين سال تاسيس دانشگاه در دي ماه 1384 يك گردهمايي و جشن پنج روزه با حضور فارغ التحصلان، اعضاي هيئت علمي و مهمانان همراه با حضور قريب 700 نفر در جزيره كيش برگزار شد. در اين گردهمايي كنفرانسي تحت عنوان بررسي روند توسعه كشور به مدت دو روز برگزار و صاحبنظران نظرات خود را در زمينه هاي مختلف روند تحولات كشور در زمينه هاي مديريتي و تخصصي بيان كردند.

جشنواره هاي كارآفريني:

جشنواره كارآفريني دانشگاه صنعتي شريف به ابتكار انجمن براي اولين بار در مهرماه 1382 در دانشگاه برگزار شد. دومين جشنواره در مهر ماه 1383، سومين در آبان ماه 1385 و چهارمين در مهرماه 1387به مدت سه روز برگزار شد. برنامه هاي كلي جشنواره عبارت است از برگزاري نمايشگاه از توانمندي هاي شركت هاي كارآفرين مربوط به فارغ التحصيلان، معرفي فعاليت هاي علمي و پژوهشي دانشگاه و آشنايي دانشجويان دانشگاه با توانمندي فارغ التحصيلان و شركت هاي كارآفرين است. در جشنواره هاي كارآفريني برنامه هاي متنوعي شامل گردهمايي، سمينار و ميزگردهاي حرفه اي برگزار مي شود.

جشنواره صنعتي مكانيك‏:

هر ساله به ابتكار و مشاركت كميته تخصصي مهندسي مكانيك، دانشكده مهندسي مكانيك و مجله مكانيك، جشنواره اي به نام جشنواره صنعتي مكانيك به مدت چند روز در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي‌شود. در اين جشنواره برنامه هاي متنوعي شامل سخنراني ها و سمينارهاي علمي و حرفه اي برگزار مي شود. جشن فارغ‌التحصيلي دوره اخير دانشكده و گردهمايي فارغ التحصيلان دانشكده از جمله اين برنامه ها است. در اين جشنواره نمايشگاهي از شركت هاي كارآفرين مرتبط با دانش آموختگان دانشگاه و كارگاه فرصت هاي شغلي توسط شركت هاي معتبر كشور براي دانشجويان برگزار مي‌شود. در اسفند ماه 1391 هفتمين جشنواره از اين نوع برگزار گرديد.

انتشار خبرنامه و سررسيدنامه:

انجمن با انتشار خبرنامه اعضاي خود را در جريان اخبار و فعاليت هاي خود قرار مي دهد. اين خبرنامه ها در پايگاه رايانه اي انجمن‌‏‏ درج شده و از طريق پست الكترونيك براي اعضا ارسال مي شود. تا پايان سال گذشته 28 شماره از اين خبرنامه منشتر شده است. ضمناَ‌ انجمن همه ساله سررسيدنامه منتشر مي كند. اعضاي انجمن و شركت هاي وابسته از طريق سفارش آگهي هاي رنگي و سفارش سررسيدنامه در اين كار مشاركت مي كنند.

سمينارها، سخنراني ها و برنامه هاي آموزشي:

سمينار ها و سخنراني هاي علمي و تخصصي انجمن بطور مستقل و يا در خلال برنامه هاي مختلف برگزار مي شود. ضمناَ‌ با توجه به ارزيابي نيازهاي آموزشي دوره هاي آموزشي متنوعي براي افزايش مهارت اعضا توسط كميته آموزش و كميته هاي تخصصي دانشكده ها برگزار مي شود. در سال 1391 دو برنامه سخنراني يكي با عنوان «سرو سايه فكن» در مورد محيط زيست با حضور سفير ژاپن و ديگري با عنوان «رفتار ژاپني ها در مواقع بحران» توسط استاد دانشگاه هاي ژاپن برگزار شد.

ارتباط با صنعت و كاريابي:

از آنجا كه فارغ التحصيلان دانشگاه در مراكز مختلف مشغول به كار هستند، انجمن توانسته است ارتباط زيادي با مراكز كار و صنعت برقرار كند. برخي از شركت ها نيز در انجام برنامه هاي انجمن مشاركت دارند و از برنامه هاي انجمن حمايت مي كنند. انجمن توانسته است پل ارتباطي مناسبي بين مراكز كار و صنعت و نيروهاي متخصص ايجاد كند. آگهي هاي معرفي نيروهاي متخصص و اعلام نياز به نيروي متخصص در پايگاه اطلاع رساني انجمن درج مي شود و همچنين از طريق پست الكترونيك براي عموم فارغ التحصيلان ارسال مي شود.

برنامه هاي گردشگري:

برنامه هاي مختلف گردشگري به نقاط مختلف ايران توسط كميته گردشگري هماهنگ و اجرا مي‌شود. از سال 1391 اين برنامه به نظم درآمده و مرتباً برنامه هايي اجرا مي شود. فارغ التحصيلان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه به اتفاق خانواده و همراهان در اين برنامه ها مشاركت مي كنند.

برنامه ها و تسهيلات ورزشي

كميته ورزش برگزاري برنامه هاي ورزشي را دنبال مي كند و از جمله نسبت به اخذ تخفيف گروهي براي عضويت در باشگاه ورزشي انقلاب و استفاده از استخر دانشگاه اقدام كرده است. از طرح هاي ديگر كميته ورزش پيگيري براي احداث باشگاه ويژه فارغ التحصيلان و اساتيد است.

عضويت و هدايا:

اعضاي انجمن را عموم فارغ التحصيلان دانشگاه و اعضاي هيئت علمي دانشگاه تشكيل مي دهند. با پرداخت حق عضويت و تحويل عكس كارت عضويت دايمي براي آنان صادر مي شود و پس از آن حق عضويت ساليانه دريافت مي شود. در بخش عضويت سايت انجمن نيز تسهيلاتي براي پرداخت الكترونيكي حق عضويت ساليانه و پرداخت كمك هاي مالي فراهم شده است. به اين ترتيب نيازي به ارسال پستي مدارك يا حضور در دفتر انجمن نخواهد بود. اعضا از طريق سايت اينترنتي انجمن نشاني پست الكترونيك و صفحه شخصي اينترنتي دريافت مي كنند.‌ انجمن به عنوان يك سازمان مردم نهاد(سمن) فاقد بودجه از منابع دولتي و عمومي است و بخش زيادي از منابع و بودجه جاري و توسعه اي خود را از طريق حمايت هاي مالي و غيرمالي اعضا و شركت هاي علاقمند تامين مي كند.

عضويت حقوقي:

علاوه بر اشخاص حقيقي، اشخاص حقوقي نيز مي توانند به عضويت حقوقي انجمن درآيند. بر طبق آئين نامه مصوب انجمن شركت ها و سازمان هاي معتبر مي‌توانند با پرداخت ساليانه بين 15 ميليون تا 50 ميليون ريال به عضويت حقوقي انجمن درآيند. در اينصورت 20 نفر از فارغ التحصيلان شاغل در اين شركت ها به عضويت حقيقي انجمن در مي آيند و براي آنان گواهي عضويت صادر مي شود. اين شركت ها از مزاياي مختلفي نظير معرفي در سايت انجمن و مستندات منتشره توسط انجمن و تخفيف از برنامه هاي انجمن برخوردار خواهند شد. در سال 1391 تعداد 30 شركت به عضويت حقوقي انجمن درآمده اند. فهرست و مشخصات اين شركت ها در  بخش آگهي هاي رنگي اين سررسيدنامه درج شده است.

حسابهاي بانكي انجمن:

تبادل هاي مالي انجمن از طريق سه حساب زير به نام انجمن فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف انجام مي شود:

1-     ﺣﺴﺎب ﺟﺎم ﺷﻤﺎره 1456062043( ﺷﻤﺎره ﺷﺒﺎ 490120000000001456062043 ) ﺑﺎﻧـﻚ ﻣﻠـﺖ ﺷﻌﺒﻪ داﻧﺸﮕﺎه ﺷﺮﻳﻒ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺮداﺧﺖ در طريق ﺑﺎﻧﻚ و اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ

2-     ﺷﻤﺎره ﻛﺎرت 6104337770075321 ﺑﺎﻧﻚ ﻣﻠﺖ

3-     حساب اينترنتي شـماره 1-2054785-850-104 (ﺷﻤﺎره ﺷـﺒﺎ  770550010485002054785001 ) نزد بانك اقتصاد نوين قابل پرداخت يا انتقال از طريق شعب بانك و حسابهاي عابربانك

نشاني دفتر مركزي انجمن

تهران- دانشگاه صنعتي شريف- صندوق پستي8639/11365 تلفن 66085860   و 2-66164490  نمابر 66085866  پيامك ‌3000101151

email:info@alum.sharif.edu,  website:www.alumsharif.org

لطفاَ براي سفارش آگهي و پيش خريد سررسيدنامه سفارش سال   آينده و نيز تقاضاي درج آگهي در وب سايت انجمن و ارسال آگهي از طريق ايميل گروهي   با دفتر انجمن تماس بگيريد.

پاسخی بگذارید