نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان

 

قابل توجه هم‌دانشگاهيان گرامي و شركت‌هاي وابسته باسلام و احترامامروزه بحث تجاری‌سازی فناوری و تاسيس شرکت‌های زایش يافته از دانشگاه (University Spin-out Companies)،یکی از رویکردهای کلیدی حاکم بر دانشگاه‌های پیشرو دنیا می‌باشد. اين شركت‌ها براساس یافته‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی وفناوري پايه گذاري و به كسب و كار مي‌پردازند. بر اساس تحقيقات صورت گرفته تا سال 2011، فارغ‌التحصیلان دانشگاه MIT به تنهايي قريب  25800 شرکت زايشي ایجاد کرده‌ و در مجموع 3 میلیون و سیصد هزار نفر را به کار گرفته‌اند. حجم درآمد سالیانه این شرکت‌ها در حدود 2000 میلیارد دلار تخمین زده مي‌شود كه در مقايسه با درآمد كشورها با اقتصاد یازدهم دنیا برابری می‌کند.فارغ‌التحصيلان و استادان دانشگاه صنعتي شريف نيز نقش موثري در ثروت‌آفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داشته‌ و دارند و فعاليت‌ها و موفقيت‌هاي آنان منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنيان كشور شده است. اين موضوع ضرورت ايجاد شبكه‌اي از شركت‌هاي دانش بنيان برخواسته از دانشگاه را مي‌طلبد تا به اين وسيله خدمات متقابل دانشگاه و شركت‌هاي دانش بنيان تعريف و نحوه گسترش تعاملات ميان آنها مشخص شود. اميد است اين شبكه منجر به ايجاد ارزش‌آفرینی بیشتري در ميان خانواده شریف شود.در اين راستا و به عنوان اولين گام همايشي با عنوان « دانشگاه شريف و اقتصاد دانش بنيان» براي روز سه شنبه 30 ارديبهشت تا پنجشنبه 1 خرداد 1393 در دانشگاه صنعتي شريف برنامه‌ريزي شده است. در اين سه روز، نمایشگاهي با عنوان «دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور دانشگاه صنعتی شریف» برگزار خواهد شد. در اين نمايشگاه شركت‌هاي دانش بنيان كه توسط اعضای خانواده شریف شامل دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید شکل گرفته و یا مدیریت می‌شوند حضور خواهند داشت.با توجه به رویکردهای کلیدی دولت در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، این نمایشگاه مورد بازدید مسئولین و متولیان توسعه فناوری و حامیان شرکت‌های دانش‌بنیان کشور قرار خواهد گرفت و فضای مناسبی جهت ارائه دستاوردهای فناورانه شرکت‌ها فراهم می‌نماید. به علاوه برنامه‌های متنوعی جهت هم‌افزایی و استفاده از تجربیات و توانمندی‌های این شرکت‌ها و بازدید فارغ‌التحصیلان ودانشجویان طراحی شده است.به اين وسيله از عموم شركت‌هاي علاقمند به حضور در نمايشگاه دعوت مي‌شود براي كسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام به سايت مربوطه مراجعه و يا با دبيرخانه تماس بگيرند. ضمناً از عموم فارغ‌التحصيلان دانشگاه دعوت مي‌كنيم از نمايشگاه مذكور بازديد نمايند. نمايشگاه از سه‌شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 تا 16 براي بازديد عمومي در محوطه دانشگاه داير خواهد بود.پیشاپیش حضور شما را در این برنامه ارج می‌نهیم.

 

جهت رزرو غرفه کافی است این فرم را به عنوان شخص حقوقی تکمیل نمایید و سپس با کلیک بر روی گزینه درخواست غرفه در نمایشگاه، غرفه مورد نظر را انتخاب نمایید.

 

http://aro.sharif.ir/contacts?_action=signup

 

دبيرخانه همايشتلفكس: 5-66028963 وبگاه: http://aro.sharif.irپست الكترونيك: aro@sharif.ir————————————-دفتر مركزي انجمن فارغ‌التحصيلانتلفن: 60085860فاكس: 66085866پيامك: 3000101151وب سايت: www.alumsharif.orgپست الكترونيك: info@alum.sharif.edu

 

 

پاسخی بگذارید